Søg efter specifikke produkter her

Hvilken emballage bruger du

oprettet d. under Emballage til forsendelse

Har du tænkt på hvilke signaler du sender med den emballage du bruger? Mange tænker måske ikke så meget på det, men emballage er faktisk det første modtageren ser når de modtager pakken. I en fysisk butik er der mange måder man kan forbedre kunde oplevelsen, men hvis man er webshop, bliver den fysiske berøring med kunden mindre. Derfor kan der være god mening i at bruge lidt ressourcer på at have en flot indpakning.

 

Der er flere forskellige niveauer af emballage som man kan kigge på. Både den ydre forsendelsesemballage, men også den indre indpakning. Bruger man eksempelvis en flot papkasse til at sende varen i, men gamle aviser til at beskytte produktet, så har man måske skudt sig selv lidt i foden. Med mindre man virkelig markedsfører sig som emballage genbruger. Men ellers bør man nok tænke lidt over at bruge ren og professionel emballage. Uden på pakken er der også flere ting man kan gøre. Eksempelvis påsætte et flot klistermærke med sit logo, eller måske få lavet forsendelsestape med flot logo.

 

Når modtageren åbner pakken, kan der være en flot seddel, med en lille hilsen til kunden. Det er altid rart med en lille hilsen fra shoppen, hvor der lige takkes for at man har handlet der o.s.v. Men der er også andre ting man kan gøre. Nogle webshops eksperimenterer enda med at få pakken til at lugte rigtig når kunden åbner den. Alt i alt bør man tænke over hvilken oplevelse man gerne vil give kunden når emballagen åbnes. Hvis vi skal liste dem op, så bør man tænke over følgende ting

 

  • Forsendelsesemballage
  • - Indvendig emballage
  • - Korrekt beskyttelse
  • - Klistermærke eller tape med logo
  • - Takke seddel til kunden
  • - Duft i kassen

Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar