Når en ide om salg af emballage ikke er en leg mere
Driftsmandens (hos billigEmballage) tanker om manden med ideerne – lad mig tegne et billede op for jer.
Manden der får ideerne til ny emballage osv., lad os kalde ham Hans kommer glad og sprudlende ind fra en af dagens gåture rundt på lageret. Jeg (Jens) kan se det på ham, nu kommer der en vild idé, som regel en meget vild idé. Lad os købe en container boblekuverter hjem fra Kina. Ideen plejer at være helt umulig at udfører og tangerer ofte et drømme scenarie engang ude i fremtiden om 20-30 år.
Vi snakker den igennem og jeg får ham snakket ned. På det seneste er det så blevet til, at sætningen ”Vi leger bare… ” er kommet på banen. Det er en hade sætning for en driftsmand som mig. Hvad med at finde en idé der ikke ”bare” er en leg, men som rent faktisk kan blive til noget indenfor en overskuelig fremtid?
En gang i mellem kommer disse ideer – og så er det jeg skal være ekstra vågen. Så skal ideen styrkes! Her skal jeg passe på ikke med det sammen at ”drifte” på ideen, men at udvikle. At stille spørgsmål og forsøge at motiver ide-manden til at koger videre på ideen. Det er her vi udvikler os, og rykker. Det er her vi skaber fremtiden for vores lille virksomhed og sammen er det vores styrke. Hans ved det, jeg ved det – når det sker, er det så fedt!
Når en idé ikke er en leg
Der er heldigvis ikke så langt imellem de ideer, der kan blive til noget, så derfor udvikler vi os meget. Vores fokus er på, hvordan vi kan skabe muligheder for vores kunder.
- Hvordan vi sikre os at vores kunder får lige det de har brug for, når de har brug for det…
- Hvordan sikre vi, at der er emballage på lager hos vores kunder?
- Hvordan får vi en hurtig og nem bestillingsproces?
- Hvem hos vores kunder bestiller emballagen hjem?
- Hvornår skal vi tilbyde vores kunder nye typer og mere emballage?
Som den lille spiller på markedet, vil vi gerne møde vores kunder der hvor de er i deres pakningsprocessor. Altså sikre at de har den bedste type emballage til det du nu engang pakker. Forsendelsesposer til tøj for eksempel eller bobleplast til indpakning af glas. Det er en udfordring for os, når vi kun sælger via vores webshop. En udfordring, som vi forsøger at løse ved at indsamle data om vores kunder. Hvem køber papkasser, og hvad køber de mere? Hvornår køber en kunde bølgepap og hvornår på måneden er det købt.
Alle disse data er tænkt i en database, hvorfra vi kan trække informationer og samle kundetyper sammen. Vi vil så på sigt gerne kunne præsenterer en bestemt type emballage, som passer lige netop den kunde der er på shoppen. Altså ud fra kundens historik og kundes informationer i vores indsamlede data vil vi gerne vise den størrelse boblekuvert kunden måske ikke viste findes, eller ikke har købt før, men som vi vurderer kunden formenligt kan bruge på lageret.
Lige nu ”leger vi bare”, vi ser på mulige systemer, der kan noget af ovenstående, vi indsamler viden om vores emballage og vores kunders historik. Det er ikke meningen vi skal vide alt om vores kunder, men vi skal vide hvilket behov vi kan dække hos kunden. Hvornår og hvilken emballage mangler kunden…
Vi bruger dit navn og kommentar til at vise offentligt på vores website. Din e-mail er for at sikre, at forfatteren af dette indlæg har mulighed for at komme i kontakt med dig Vi lover at passe på dine data og holde dem sikret.