I dag er det meget moderne for de lidt større interesse sider på nettet, at have en webshop tilknyttet. Og det giver jo også god mening..... De har masser af besøgende, så hvorfor ikke udnytte det lidt. Jeg var for noget tid siden til møde med en lidt større emballage kunde i KBH området. De var netop en af den slags sider der havde mange tusinde besøgende hver dag, og de havde selvfølgelig også fået sig en webshop tilknyttet. Shoppen var blevet et større aktiv end de nok lige havde regnet med. For ligesom at eksperimenetere lidt med hvad det kunne udvikle sig til, havde de afprøvet et samarbejde med et firma, hvor alt det de solgte blev sendt på drop shipping fra dette firma. Det lyder jo som en rigtig god idé, og det gav dem lige et par hundrede varer mere på shoppen end de havde i forvejen.
Det de oplevede var dog, at omsætningen faktusk faldt efter at de fik flere produkter. Hvorfor??????? Men forklaringen var faktisk meget enkel. Deres besøgende interesserede sig meget for netop det de skrev om. Men da de begyndte at lægge produkter på som ikke relaterede til dette, så tabte kunderne lynhurtigt interessen for at bladre rundt på deres shop. Men ved udelukkende visning af det de kaldte "value added products", kunne de fastholde kunden på shoppen, og dermed endte det oftere med et salg.
Dette har jeg tænkt over mange gange siden, og faktisk kan jeg godt se andre som er igang med at lære den samme lektie i øjeblikket. Man har hørt andre sige det før........ og dette er jo netop et ganske godt eksempel. Men man skal vide hvem der er sin målgruppe, og så sørge for at man har det de vil have. Viser man dem alt muligt andet, så mister de hurtigt interessen.
Søg efter specifikke produkter her
Vi bruger dit navn og kommentar til at vise offentligt på vores website. Din e-mail er for at sikre, at forfatteren af dette indlæg har mulighed for at komme i kontakt med dig Vi lover at passe på dine data og holde dem sikret.