Når man har arbejdet så meget med webshops og SEO som vi har, og skrevet side op og side ned om emballage, så bliver man også lidt fanget i hvor tit man tjecker resultaterne af ens arbejde. Du kender det måske selv, man skal lige ind og tjecke analytics og webmaster tools. Hvor ligger vi i dag? Hvor meget emballage har vi solgt? Har vi flyttet os på søgemaskinerne og er der noget vi bør gøre anderledes?
En dag som i dag er en af de lidt triste. Af en eller anden årsag, så vælter det ikke lige ind med ordrer i dag. Både konvertering og besøgstal er elendig og det ser ikke ud som om vi har flyttet os overhovedet i søgemaskinerne. Hvad er der mon galt? Har en af vores konkurrenter overhalet os? Og hvorfor sælger vi ingen emballage i dag? Når man tjecker flere gange om dagen, så er fremskridtene slet ikke til at få øje på.
Så er det man skal tage en slapper, og lukke for alle statistikkerne. En god regel er at lave en seddel og hænge op på væggen med hvor vi er i dag. Hvor meget emballage har vi solgt? Hvor mange besøgende har vi om dagen lige nu, og hvor godt konverteres de besøgende til et reelt tal for salg af emballage. Lad sedlen hænge på væggen et par måneder og glo lidt på den i stedet for på statistikerne hele tiden. Om en månedstid kan du igen logge ind på diverse statistik sider, og lave en sammenligning med din seddel. Så bliver du nemlig i godt humør, for så er fremdriften til at få øje på.
Anyway dette var bare en lille historie fra vores lille hverdag hvor vi kontant tænker i emballage og webshops :-)
Vi bruger dit navn og kommentar til at vise offentligt på vores website. Din e-mail er for at sikre, at forfatteren af dette indlæg har mulighed for at komme i kontakt med dig Vi lover at passe på dine data og holde dem sikret.