For nylig var vi hos billig emballage samlet med Haderslev erhvervsråd til et arrangement I street dome I Haderslev. Et af dagens indslag var et lille foredrag med en af folkene bag street dome i Haderslev. Der blev fortalt lidt om tankerne bag projektet, finansiering og meget mere. Men der blev også snakket en del om hvilke eksponerings muligheder der ligger i denne. På grund af det flotte resultat er det nu en af Europas bedst ratede skater parks, hvilket betyder at nogen af verdens bedste skatere har besøgt parken, og lavet en masse videoer med vilde stunts udført i street dome. Antallet af visninger på disse videoer overstiger vildt hvad man ellers kan forestille sig, og vi snakker om mange millioner mennesker som har set video klip af verdens bedste skatere der har besøgt Haderslev. Som der blev sagt på mødet, så skal Haderslev kommune vidst lægge en rimelig stor check hos et medie bureau for at opnå den samme eksponering.
Vi er igen tilbage ved det faktum at den bedste online markedsføring i dag nok er story Telling. Folk elsker en fed video og en god historie. Spørgsmålet er bare lige hvordan man tvister den. For Haderslev kom det selvfølgelig helt naturligt fordi der var nogle ildsjæle som brændte igennem for en skater park. Men jeg tvivler lidt på at nogen kloge medie folk på et fancy bureau lige havde fået den idé.
I oplægget lå selvfølgelig muligheden for at sponsorere skater parken, og derved få del i den eksponering som der finder sted. Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan vi lige rammer vores emballage kunder igennem eksponering i en skater park. De havde i forvejen Red Bull som hoved sponser, og der er måske lige en smule mere relevant end papkasser og boblekuverter. Men det er en god historie, og den kan bruges til at reflektere over hvorledes man kan finde på noget der kan bruges til eksponering af andre ting, som eksempelvis emballage.
Vi bruger dit navn og kommentar til at vise offentligt på vores website. Din e-mail er for at sikre, at forfatteren af dette indlæg har mulighed for at komme i kontakt med dig Vi lover at passe på dine data og holde dem sikret.